Articole

Ce stim de fapt despre prea binecunoscutul unt de arahide.

Ce îl face pe acest unt de arahide să fie așa de iubit și ales în intreaga lume?
Considerat un aliment neprocesat, realizat dintr-un singur ingredient magic și plin de savoare + catifelare: ARAHIDE. Da, nu conține sare adăugată, uleiuri hidrogenate sau “cel mai înfricoșător ingredient”- ZAHĂR. Cu toții știm că, dacă consumăm alimente procesate, pline de uleiuri hidrogenate sau cu zahăr adăugat, suntem predispuși la boli cardiovasculare. De aceea, îți recomand să citești mereu eticheta produselor pe care le consumi și să le alegi pe cele 100% NATURALE.
Revenind la preferatul unt de arahide, acesta este o sursă bună de proteine, nu doar pentru vegetarieni sau vegani, ci pentru toți cei care îl consumă. Pe 100g produs conține aprox. 25-30g proteine. Bogat în vitamine și minerale precum, magneziu, fosfor, zinc, vitamina B6 și vitamina B3. Fiecare din acestea joacă un rol important în organismul nostru.
Susține sănătatea inimii prin conținutul său bogat în grăsimi mono și polinesaturate, vitamina B3, vitamina E si magneziu. Studiile au atestat că dacă consumați 46g de alune sau unt de arahide într-o zi, timp de 6 luni, sănătatea inimii se îmbunătățește; la fel și profilul lipidic și controlul greutății, la persoanele care suferă de diabet.
Consumul de alune sau de unt de arahide, au arătat studiile, a ajutat procesul de slăbire întrucât alunele au o putere de sațietate ridicată datorită conținutului lor de proteine și grăsimi, precum și de fibre.
Ajută și la menținerea nivelului normal al glicemiei. De ce? Pentru că untul de arahide este un aliment care se poate încadra în categoria “low carb” adică conține o cantitate scăzută de carbohidrați, însă este bogat în grăsimi sănătoase și fibre.
Studiile arată că persoanele care suferă de diabet tip 2 sau obezitate și care consumă frecvent unt de arahide sau arahide la micul dejun, reusesc să își controleze nivelul glicemic mult mai bine decât persoanele care consumă un mic dejun bogat în carbohidrați.
Iar în cazul în care vrei să te asiguri și tu că untul de arahide este cel mai bun, am să îți las aici valorile nutriționale ale acestuia (pentru 100g):
Valoare energetică: 613kcal
Carbohidrați: 12,7g, din care zaharuri: 4,9g
Lipide: 49,2g din care saturate: 7,6g
Sodiu: 0,02g
Fibre: 6,7g.
Dar nu uitați: citirea etichetei este primordială! Iar acest aliment magic, deși delicios, este un aliment dens caloric, așa că ar fi bine să aveți grijă cu cantitatea pe care o consumați. De asemeni, nu uita să împarți: te va ajuta la înjumătățirea caloriilor și dublarea stării de bine !
Text scris cu pasiune de Alexandra Lacurezeanu – studenta anul II la Nutritie si Dietetica, Cluj.
Sursa sigură: https://www.medicalnewstoday.com/articles/323781#nutritional-profile

0